Meldpunt terugkrijgen buslijn 241?
Gegevens Geschreven door Marien Stoel
Tags: Politiek , pcg , Openbaar vervoer
Wijk bij Duurstede, 8 februari 2014. Het opheffen van de snelle lijndienst 241 heeft voor de nodige ‘beroering’ gezorgd laat de PCG schrijft de PCG in de inleiding van zijn vragen aan wethouder Burger. De PCG wil van Burger weten of het college concrete stappen gaat zetten om een snelle spitslijn terug te krijgen? De PCG wil ook weten of er manieren zijn waarop de gemeente druk kan uitoefenen om het opheffen van de spitslijn ongedaan te maken.
Melden bij Rover
Burger schrijft in zijn antwoord: “Naar aanleiding van uw verzoek om een meldpunt in te stellen voor klachten over de opgeheven spitslijn 241 hebben wij contact opgenomen met reizigersbelangenorganisatie Rover. Het college is namelijk van mening dat de gemeente in dit geval niet het juiste loket is voor het instellen van een meldpunt, maar dat dit beter kan worden opgepakt door bijvoorbeeld Rover. Eventuele klachten komen immers niet alleen van inwoners van onze gemeente, maar ook van omliggende gemeenten. Rover heeft ons aangegeven dat zij over een dergelijk meldpunt beschikt (het OV loket) en de informatie en klachten van reizigers gebruikt in het overleg met vervoerders. Zo zijn de nu reeds doorgegeven klachten doorgestuurd naar de afdeling in Utrecht, die deze direct kan gebruiken om eventuele verbeteringen bij het regionale openbaar vervoer tot stand te brengen”.
Laat een reactie achter
Wilt u zich mengen in de discussie?Voel u niet bezwaard om bij te dragen!